فتیان

«جوانمرد»

فتیان

«جوانمرد»

فتیان

این خط آخر ندارد
بنویس شهید و بعد برو سر سطر
همانجا که نخل هایش بدون سر
نماز می گزارد و بیدهای
مجنونش به سمت شرجی افق
در اهتزازند
از این سطر به آن سطر
از این خط به آن خط
از این خاک ریز به آن خاکریز
حالا دیگه این همه شهید را
کلمه ها تشییع می کنند
اصلاً این خط آخر ندارد
بدون معطلی به جای نقطه
اشک هایت را بگذار و برو

تبلیغات
PRchecker.info

طبقه بندی موضوعی

وصیت نامه امام حسین علیه السلام

جمعه, ۲۶ آبان ۱۳۹۱، ۱۲:۲۸ ق.ظ

به مناسبت فرارسیدن ایام عزای امام حسین علیه السلام :

این وصیت حسین بن علی{علیه السلام} است به برادرش محمد بن حنفیه: شهادت مى دهد به اینکه جز الله خدایی نیست، یگانه است و او را شریکی نیست و اینکه محمد صل الله علیه وآله، بنده و فرستاده ی اوست که به حق از جانب حق آمد و اینکه بهشت و آتش حق است و قیامت بدون هیچ شکى آمدنیست و خداوند هر که در قبر هاست را زنده مى کند؛ خروج و قیـام من از روى سرکشى و خوشگذرانى و فساد و ظلم نیست، تنها براى اصلاح در امت جدم صل الله علیه وآله قیام کردم و می خواهم به معروف امر کنم و از منکر بازدارم و به سیره جدم صل الله علیه وآله و پدرم على بن ابیطالب  علیه السلام عمـل کنم. پـس هر کس مرا به درستی قبول کند خدا به (پاداش) درستی سزاوار تر است و هر که و هرکه این (قیام) را رد کند، صبر مى کنم تاخداوند بین من و این گروه قضاوت کند که او بهترین حاکمان است. برادرم ! این وصیت من به تواست و توفیق من نیست مگر به خداوند بر او توکل کردم و به سوی او باز می گردم.

منبع: بحارالانوار، 44/329

  • فتیان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی